1.    Unitate de dozaj
2.    Senzor de temperatura
3.    Pompa de inalta presiune
4.    Senzor de presiune
5.    Injector
6.    Venturi
7.    Supapa
8.    Rail
9.    Filtru de carburant

Sistemul Common Rail este un sistem modern de injectie pentru motoare diesel cu injectie directa unde generarea presiunii si injectia carburantului sunt separate.
Presiunea de injectie este generata de catre pompa de inalta presiune, independent de turatia motorului si de cantitatea de combustibil injectat si este inmagazinata in Rail pentru a fi utilizata la injectie.
Presiunea carburantului din Rail este preluata in calcul de senzorul de presiune din conducta comuna Rail si este trimisa ca semnal la Unitatea de comanda a motorului.
Presiunea in Rail este reglata prin intermediul unitatii de dozaj.Unitatea de dozaj este comandata de Unitatea de comanda a motorului .
Perioada de injectie incepe cu comanda componentei injector prin intermediul unitatii de comanda a motorului.
Injectia are loc atata timp cat injectorul este comandat.
Sistemele actuale Common Rail opereaza chiar si la presiuni de 2000 bar si permit divizarea multipla a injectiei pentru un proces de ardere inbunatatit.

Exemplu : Mercedes OM 646 – sistem de injectie Common Rail DELPHI
•    2 injectii pilot
•    1 preinjectie
•    1 injectie principala
•    1 pre-post injectie
•    2 post injectie

Principalele avantaje ale sistemului Common Rail

•    emisii poluante reduse
•    consum redus de combustibil
•    performante sporite ale motorului

•    zgomot redus al motorului